Beste ouders/verzorgers (begeleider/mentor),
In samenspraak met onze medewerkers hebben we een professioneel statuut opgesteld om de verdeling van verantwoordelijkheden binnen onze organisatie te verduidelijken. Dankzij deze duidelijke verantwoordelijkheidsverdeling weet iedereen precies wie waarvoor verantwoordelijk is, wat leidt tot efficiënter werken en betere professionele ontwikkeling. Dit statuut sluit aan bij de landelijke handreiking van de VGN en wordt geïmplementeerd na overleg met de medezeggenschap en medewerkers.
Als gevolg hiervan zullen we met minder persoonlijk begeleiders werken. Dit helpt versnippering tegen te gaan en stimuleert de professionele ontwikkeling.
Zodra bekend is wie de persoonlijk begeleider van uw kind/familielid1 wordt, zullen we dit met u delen. De huidige en de nieuwe persoonlijk begeleider stemmen met u, de overdracht van het pb-schap, af. Ons uitgangspunt hierbij is dat dit snel gebeurt waar mogelijk, en dat er meer tijd wordt genomen waar nodig.
De contractomvang van de nieuwe persoonlijk begeleider is minimaal 28 uur. Hierdoor is de pb’er substantieel aanwezig op de locatie om goed zicht op uw kind/familielid te houden en de rol van contactpersoon waar te maken.
Wilt u meer weten over het professioneel statuut, dan kunt u dit inzien op onze website onder Organisatie/Kwaliteit. Hier vindt u de link naar het professioneel statuut.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over onze werkwijze en de verdeling van verantwoordelijkheden binnen De Berkelhof. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Micha Klaas
Directeur/Bestuurder
De Berkelhof
De Berkelhof