
Complimenten & klachten
Complimenten en klachten over De Berkelhof
Bij De Berkelhof streven we naar warme, persoonlijke en professionele zorg. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Of juist dat je blij bent met de zorg of ondersteuning die je ontvangt. We horen het graag — zowel klachten als complimenten zijn waardevol en helpen ons om te leren en te verbeteren.
Bespreek het direct
Heb je een klacht of een compliment? Bespreek dit dan het liefst direct met de betrokken zorgmedewerker. Zo kan een klacht snel worden opgelost en komt een compliment terecht bij degene die het verdient. Lukt dit niet, of wil je liever met iemand anders praten? Dan kun je terecht bij een van onze vertrouwenspersonen of bij de directie.
Officiële klachtenregeling
De Berkelhof is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg, een onafhankelijke organisatie die klachten afhandelt volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Via deze regeling kun je rekenen op professionele ondersteuning door een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Je kunt je klacht rechtstreeks indienen via het klachtenformulier van Klachtenportaal Zorg.
Meer informatie over de klachtenregeling vind je op de pagina De Wkkgz.
Geschillencommissie en klokkenluidersregeling
Kom je er met ons en de klachtenfunctionaris niet uit? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke geschillencommissie van Klachtenportaal Zorg. Deze commissie beoordeelt je klacht objectief en helpt bij het vinden van een oplossing.
Voor situaties waarin sprake is van ernstige misstanden of integriteitsschendingen, heeft De Berkelhof een klokkenluidersregeling. Deze regeling biedt medewerkers en betrokkenen de mogelijkheid om veilig melding te doen, zonder risico op benadeling. Een uitleg over de klokkenluidersregeling is hier te vinden en een verkorte versie hier.

